Anka Bina Yönetimi

Sık Sorulan Sorular

BİNA YÖNETİMİ İLE İLGİLİ SIK SORULAN SORULAR;

 

 

1.            Asansör arızalandığında ne yapıyoruz?

 

CEVAP: Asansörlerde bir arıza meydana geldiğinde asansörün üzerinde yazılı talimatta belirtilen telefon numarası veya yönetici aranıp arıza bildirilir. Eğer asansör içinde kalınmışsa paniğe kapılmadan talimata yazılı acil durum numaraları veya yönetici aranır ve sakin bir şekilde yardım gelmesi beklenir. Kesinlikle camdan çıkmaya çalışılmamalıdır.

 

2.          Komşulardan gürültü vb rahatsız edici durumlarda ne yapıyoruz?

 

CEVAP: Öncelikle komşunuzun kapısını çalarak rahatsızlığınızı ifade etmeniz gerekmektedir. Daha sonra sorunun devam etmesi halinde yönetici ile iletişime geçebilirsiniz. İlgili daireye yönetici tarafından gerekli uyarılar yapılır. Tüm uyarılara rağmen sorunun devam etmesi halinde yapılacak olan bireysel olarak yasal hakkın aranmasıdır.

* Sorun ortak alanlar ile ilgili bir durum ise; konu ile ilgili genel kurul da yöneticiye hukuki olarak yaptırım sağlaması için yetki verilmelidir.

3.          Evinize su, nem, rutubet gelmesi durumunda ne yapıyoruz?

 

CEVAP: Yönetici aranarak durum bildirilir. Yönetim tarafından derhal konu ile ilgilenilir.

Sorunun ortak alandan mı yoksa başka bir daireden mi geldiği tespit edilir. Ortak alandan ise yönetim tarafından, başka bir komşudan ise o kişi tarafından sorunun giderilmesi sağlanır.

 

4.          Katlarda yanmayan bir ampul yada apartmanda çalışmayan bir sistem (zil, diafon, merkezi uydu, hidrofor vb.) görüldüğünde ne yapıyoruz?

 

CEVAP: Yönetici aranarak durum bildirilir. Yönetim tarafından derhal konu ile ilgilenilir.

 

5.          Aidatlarımı ödedim ama borçlu görünüyorum. Neden?

 

CEVAP: Aidatlarınızı yatırırken açıklama kısmına mutlaka daire no veya isim belirtilmelidir. Açıklama belirtilmediği takdirde ödeme bilinmeyen ödemelere düşmektedir. Açıklama yazamadığınız durumlarda yönetimi arayarak bilgi vermeniz halinde durum düzeltilecektir. Buna ek olarak aidat durum çizelgeleri haftalık işlenmektedir ancak panodaki duyurular aylık değiştirilmektedir. En güncel bilgiyi internet sitemiz üzerinden görebilirsiniz.

 

6.          Ben aidatlarımı ödüyorum ancak tarafıma ihtar göndermişsiniz. Neden?

7.             

CEVAP: Her bir aidat “en geç” ilgili olduğu ayın içerisinde (o ayın son gününe kadar) ödenmelidir. Cari dönem içerisinde ödemediğiniz aidat gecikmeye düşmektedir. 2 ay üst üste ödenmeyen aidatlarla ilgili ikinci bir ihtara gerek kalmaksızın yasal takip yapılacağından zor durumda kalmamak için aidatlarınızın zamanında ödenmesi gerekmektedir.

 

8.          Ben kiracıyım/mal sahibiyim, yeni taşındım/satın aldım, geçmiş dönem borç bildirimleri neden bana geliyor?

 

CEVAP: Her bir kiracı ya da mal sahibinin değiştiğinde yönetime bilgi verme zorunluluğu vardır. Bu zorunluluğu göz ardı etmeniz durumunda, borç o daireye ait olduğu için borç bildirimi almaya devam edersiniz.